Van Darwin naar Kakadu - Reisverslag uit Sydney, Australië van Familie - WaarBenJij.nu Van Darwin naar Kakadu - Reisverslag uit Sydney, Australië van Familie - WaarBenJij.nu

Van Darwin naar Kakadu

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Familie

17 September 2009 | Australië, Sydney

Zondag de 13e, kwart voor vijf geland op Darwin Airport. Tijd voor een bak koffie en taxibus aangehouden die ons naar de autoverhuur Britz brengt. Bij Britz instructies gekregen voor de Auto met het stuur aan de stuur andere kant alsmede de ruitewisserbediening en de versnellingspook. Op naar Howards Spring Camping. Toen weer terug voor boodschappen en andere voorwielen, want deze hebben onbalans. Vervolgens de dames uit het zwembad gehaald en naar de cabins gegaan. Daarna weer lekker zwemmen, eten en de dag is om.

Maandag de 14e, pas om elf uur wakker geworden, tijd om de uitrusting te controleren en uit te testen. Lekker zwemmen en uitrusten, vervolgens weer boodschappen doen en in Darwin wat eten, Piri-Piri kip bij Nando's.

Dinsag de 15e. Vroeg opstaan, inpakken, tanken en op weg naar Cooinda, Kakado. Onder weg op een boottocht springende krokodillen bekeken. Daarna de onverharde Old Jim Jim road 100km hobbelen richting de camping. Voor het eerst de tent voor het echt opzetten en intussen was het donker.

Woensdag de 16e. Een van de tenten blijkt toch wel erg klein en eigenlijk ook niet degene die het hoorde te zijn. In overleg met Britz kunnen we een andere tent gaan kopen, dus op naar Jabiru, richting de grens met Arnhemland, Aboriginal land. Helaas daar bleek zo'n tent niet te koop en dus een cabin gehuurd voor de laatste twee nachten. Half vijf de sunset boottocht over de Yellow River met krokodillen, bijzondere vogels en een prachtige zonsondergang. Lekker in het restaurant op de camping, nog even een verfrissende duik in een van de drie camping zwembaden en lekker slapen.

Donderdag de 17e. Na het ontbijt op weg naar Jim Jim Falls, het grootste gedeelte over een dirt road en de laatste tientalle kilometers over een gedeelte enkel toegankelijk voor 4WD. Hier ondervind je het nut de vierwiel aandrijving, binnen een kilometer stond er een andere auto ingegraven. Na een aantal rivierdoorwadingen komen we op de parkeerplaats bij Twin Falls. Vervolgens brengt een bootje je op weg en de rest is het klimmen en klauteren. Helaas is in deze periode weinig vallend water te zien. Vervolgens lopend, varend en rijdend dezelfde route weer terug afgelegd. Op de camping koken we ons eigen potje, doen de was en nemen een frisse duik in het Zwembad.

• 19 September 2009 - 19:31

Heidy:

hoi
    veel plezier daar! groetjes aan de krokodillen, met blote billen!

• 19 September 2009 - 19:38

Saskia:

Heeej familie!!
    Wat leuk dat jullie in Aussie zijn!!
    Geniet ervan!! En we zijn natuurlijk benieuwd naar jullie wilde verhalen die jullie daar meemaken!!

• 19 September 2009 - 20:01

Olga:

hai zussen wat een leuk verhaal v onze familie!!!
    leuk jullie hier te spreken!!

flying hiiggghhhh

have fun!
    groetjes ollie

• 19 September 2009 - 20:06

Ledo:

Geniet van alle mooie en leuke dingen. Je bent zo weer in Holland en geef de krokodillen de volgende keer maar een kus van mij.
    gr ledo

• 20 September 2009 - 10:26

T T En T:

Hay familie,
    fijn dat alles goed gaat,hier is ook alles oke.
    Jullie hebben al een hoop beleefd

tot horens!