Van Broome naar Exmouth - Reisverslag uit Sydney, Australië van Familie - WaarBenJij.nu Van Broome naar Exmouth - Reisverslag uit Sydney, Australië van Familie - WaarBenJij.nu

Van Broome naar Exmouth

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Familie

05 Oktober 2009 | Australië, Sydney

donderdag 1 oktober. Vandaag doen we het rustig aan, we gaan 's ochtends naar het strand. We steken de weg bij de camping over en lopen door de duinen naar het strand. We luieren op het strand en nemen een frisse duik, echt zwemmen doen we niet want er staat een sterke stroming. In de middag gaan we naar het Malcolm Douglas Wilderness Wildlife park, we gaan mee met de Crocodile Feeding tour, vooraf mogen we een baby krokodil vasthouden en kunnen ermee op de foto. Tijdens de tour voeren ze de dieren en vertellen ze ons over het park, ze vangen dieren op die in het wild voor problemen zorgen en ook kweken ze de dieren t.b.v. het krokodillen leer. Bij terugkomst op de kamping nemen we nog een duik in het zwembad voor we gaan eten en naar bed.

vrijdag 2 oktober. We moeten vroeg op want vandaag maken we een lange rit naar Exmouth, we gaan eerst nog even naar de winkel en vertrekken dan. Helaas moeten we 8 mile beach voorbij rijden, maar maken nog we even een stop op Cape Keraudren. Hiervoor gaan we 10km over een onverharde weg richting de kust en kunnen dan nog even een blik nemen op 8 mile beach. We zijn redelijk op tijd bij Port Hedland en besluiten om verder te rijden naar Whim Creek om hier te overnachten, echter deze camping blijkt met augustus gesloten en ook het het hotel verhuurt geen kamers meer. Inmiddels wordt het wel donker en moeten we snel opzoek naar een andere onderkomen, we rijden richting Point Samson want daar zou wel plek moeten zijn op de camping. We rijden door Roubourne en zien dat daar ook een camping is, eigenlijk zijn we al te laat, maar gelukkig hebben ze werk overleg kunnen ze ons er nog inlaten. Gelukkig is camping goed verlicht, zodat we de tent kunnen opzetten en eten koken. Bij het eten ontmoeten we een paar van de vele locals die op camping zitten omdat ze in de omgeving werken. Ze laten ons iets typisch Australisch broodbeleg proeven genaamd Vegimite, het is een zwarte pasta en smaakt erg zout en wordt gemaakt van gist. We hebben vandaag 800km afgelegd en vallen allen snel in slaap.

zaterdag 3 oktober. Vroeg opstaan we gaan het tweede deel van onze reis naar Exmouth uitvoeren. Het is een lange eentonige rit vergelijkbaar met die van de vorige dag en zien meer van het werkverkeer van de lokale mijnbouw. Aangekomen op de camping regelen we snel onze plaatsen op de camping en gaan het dorp in om een duik- en snorkeltrip te regelen en doen inkopen.

zondag 4 oktober. De duik- en snorkeltrip vertrekt om 7:30 uur, dus we gaan er weer vroeg uit. Martin blijft op de camping met Gwen en Joy, want zo'n trip is niet geschikt voor kinderen. Om 7:30 melden we ons bij de duikschool en krijgen onze spullen en een briefing. Dan gaan we met een bus en de boot naar Muiron Island een onbewoond eiland een ruim uur varen van Exmouth. Hier aangekomen maken de duikers zich klaar voor de eerste duik, Edwin's toegewezen duikbuddy blijkt tijdens de vaart zeeziek geworden en haakt af. Het is een mooie duik waarbij we vooral veel verschillende vissen zien. De boot vaart snel door naar de tweede duikplek, op deze plek kunnen ook de snorkelers aan de slag. Op deze plek is het wat minder diep en er is dus meer te zien, de snorkelers zien schildpadden en de duikers in de groep met Edwin zien ook haaien. Bij de derde locatie kan er alleen gesnorkeld worden en ook de duikers snorkelen hier. Martin heeft de dag doorgebracht met de kinderen in de speeltuin en het zwembad op de camping, helaas blijkt het water hiervan ijskoud.

maandag 5 oktober. Vandaag slapen we uit tot half acht en ontbijten op ons gemak. Vervolgens gaan we naar de duikschool bij de receptie van het de camping, hier huren wel snorkeluitrusting en gaan op weg Turquoise Bay. Het is een van de vele snorkellocaties langs de kust, waar vandaan je vanaf het strand naar de het rif kan snorkelen. Bij Turquoise Bay mooi wit strand en een luwte waarbij iedereen buiten de stroming veilig kan snorkelen. We zien veel vissen met allerlei kleuren en van allerlei soorten en maten, hier kan geen aquarium tegen op. We liggen ook nog op het strand en moeten oppassen dat we niet erg verbranden. We doen boodschappen en maken ons eten op gas barbeque van de camping.

• 05 Oktober 2009 - 14:04

M+C+C:

Geweldig zeg!!!!

• 05 Oktober 2009 - 15:14

T T En T:

Hallo wat zien jullie er goed uit,de dagen gaan nu erg hard hier gaat alles goed.Ton heeft net zijn rondje gedaan langs de Rijn en Zoet ook daar gaat
    alles prima.
    Het regent hier en het is al weer vroeg donker.
    Dus geniet nog maar lekker
    van het mooie weer.
    Groetjes TTT

• 05 Oktober 2009 - 15:48

Sylvia:

Prachtig allemaal!
    Ik mis je hier wel hoor Astrid: geniet er nog maar van.

• 06 Oktober 2009 - 12:01

Pa Leen, Foppie&Aart:

Vaders is ons aan het helpen en kijkt gelijk mee op de compu.
    Prachtige foto's!!!!!!
    Wat zullen jullie genieten!!!!!
    Groeten van ons 3en!!!!

• 08 Oktober 2009 - 12:35

Yolanda En De Mannen:

Wat zijn jullie lekker bruin!!! hier is het nat en koud maar ja! het word herfst spannend voor gwen een baby krokodil vast houden, geniet er nog maar van want het gaat nu snel, groetsels doei doei

• 08 Oktober 2009 - 14:14

Rita De Graaf:

Ik heb het vermoeden dat jullie s'middags aan komen in Perth nou ik ben thuis en de koffie staat klaar.
    Ik heb slaap plaatsen gemaakt in ons huis want volgens mij moeten jullie die tenten en die luchtbedden nu toch wel
    zat zijn.
    Nou tot morgen middag ajuu paraplu groetjes van de family down under doey
    Rita

• 08 Oktober 2009 - 20:03

Diana:

Het ziet er allemaal geweldig uit. Leuk hoor jullie reisverslag. Geniet er nog maar van want hier heeft de herfst zijn intrede gedaan.
    Groetjes Diana