Op naar Perth - Reisverslag uit Sydney, Australië van Familie - WaarBenJij.nu Op naar Perth - Reisverslag uit Sydney, Australië van Familie - WaarBenJij.nu

Op naar Perth

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Familie

12 Oktober 2009 | Australië, Sydney

dinsdag 6 oktober. Lekker uitslapen en vandaag maken we een rondje langs de kust van Exmouth. Ten eerste gaan we naar het wrak van de SS Mildura en stoppen bij het uitzichtpunt bij de vuurtoren en gaan door naar het schilpadden centrum. Deze staat op een plek waar de schildpadden aan land komen om eieren te leggen. Hier zien we er een aantal in de branding zwemmen. Na geinformeerd te hebben over de beste mogelijkheid om te snorkelen gaan we naar Lakeside hier blijkt het snorkelen wel moeilijk vanwege de grote stroming en zien we ook niet zoveel vissen en relaxen dus maar wat op het strand. Terug op de camping leveren we de wetsuit en alle andere snorkel materiaal in en doen de dagelijkse dingen.

woensdag 7 oktober. Zes uur uit de veren, er wacht ons een lange rit van bijna 800km van Exmouth naar Geraldton. De rit gaat aanvakelijk over veel rechte wegen over heuvels door een woest landschap. Langs de kant zien we veel aangereden dieren, meest kangaroos. Bij Wooramel Roadhouse gooien we de tank vol en bellen alvast vooruit naar de camping dat we laat aankomen, dat is geen probleem probleem we kunnen ons melden bij de nacht portier. Zo'n 75km voor Northampton veranderd het landschap in een met graanakkers zover als je kijken kunt. Zeven uur komen we aan op de camping en in het donker zetten we de tent op en gaan voor een snelle hap langs de McDonalds.

donderdag 8 oktober. We blijven vandaag in Geraldton, we gaan te voet de kust verkennen. We gaan eerst naar de vuurtoren en lopen terug over het strand. De tocht blijkt toch wat lang voor Gwen en Martin gaat met haar terug naar de camping, daar doet Gwen een middag dutje. De andere lopen lang de gigantische graansilo's en overslag naar het centrum wat aan het strand ligt. Hier doen ze wat inkopen en eten een ijsje, waarna er nog een fiks wandelingetje terug naar de camping rest. Vanaf de camping gaan we met auto weg om fish en chips, echter daar blijken ze ook typisch Australisch hamburgers te maken. Martin neemt een "Kitchen Sink" en Edwin een "Hamburger Works", beide zijn rijkelijk belegd, met zo ongeveer alles wat ze in de keuken hebben kunnen vinden, afgezien de gootsteen zelf.

vrijdag 9 oktober. Vandaag doen we de laatste etappe, we gaan naar Perth, een rit van zo'n 400km, onderweg gan we bij Yanchep NP aan om Koala's en Kangaroo's te bekijken. Opa en Oma werpen een blik in de botanische tuin en we maken een wandeling om het meer in park. Daar horen we van een parkwachter dat de kangaroos elders zijn, dus gaan we daarnaar toe. Hier zitten ze op een veld op ons te wachten, we kunnen ze tot dichtbij benaderen. Om vijf komen we aan bij Rita en Henk, hier worden we ontvangen met een goede bak koffie en Nederlandse speculaas. 's Avonds heeft Rita heerlijke macaroni gemaakt, de kleine gaan snel in bad en bed, de rest laat de hond Sally nog uit een duiken ook snel in het mandje.

zaterdag 10 oktober. Na een goede nachtrust op echte bedden, een uitgebreid ontbijt inclusief hagelslag en chocolade vlokken. Hierna gaan de we de auto's wassen en stofzuigen bij de lasergestuurde automatische wasstraat. 's Middags gaan we naar Hillary's dit een jachthaven en winkelcentrum aan de kust van Perth, ook gaan we naar het zeeaquarium, want buiten is lucht betrokken er valt zelfs regen. In zeeaquarium mooie dieren uit de lokale zeeen, waaronder haaien, schildpadde, roggen en natuurlijk veel vissen. Ze hebben hier een glazen tunnel met lopende bande door een aquarium, waarbij je oog in ook komt te staan met al de dieren. Hierna eten we bij Sizzlers een all-you-can-eat buffet, waar we ons te goed doen aan vis, vlees, de saladbar en de toetjes. Wij buiken uit op de bank en kijken de opname van de televisie uitzending waarin Henk een uitvinders award krijgt, voor een geautomatiseerd graan droog- en koelsysteem.

zondag 11 oktober. Vandaag moeten we de auto's inleveren bij Britz, Opa past op de kinderen en Oma en Astrid gaan de stad om een cadeautje te kopen voor Rita en Henk. Henk haalt Martin en Edwin op bij Britz en daarna de dames in stad, op de terugweg gaan we nog langs Kings Park. In dit enorme stadspark heb je de mooie uitzichten over Perth en we lopen door een stuk van de Botanische tuin. 's Avonds eten we chilliconcarne en worstjes van de grill en gaan daarna nog even kijken bij het bedrijf van Henk. Hier zien we zijn uitvinding en de andere bedrijfsactiviteiten.

• 12 Oktober 2009 - 07:41

Rita De Graaf:

Nou het was echt ouderwets gezellig en nogmaals bedankt voor het mooie kado en nu gaan we weer terug naar het dagelijkse leven en tot hoors dan maar weer.
    doeuy van de family down under

• 12 Oktober 2009 - 10:25

Mirjam:

ik begrijp dus dat jullie naar huis komen?? Nu al??
    Een foto avondje dan hé?? :D

Groetjes mirjam+chris+corné.

• 12 Oktober 2009 - 16:03

Ledo:

Zo dat is snel gegaan, dat jullie al bijna alweer naar huis komen. Geniet van de laatste dagen en een goede reis terug.

Groetjes Ledo

• 12 Oktober 2009 - 17:08

Aart En Foppie:

Het zit er bijna op hé?
    Wat heben jullie veel gezien!!!!!!
    Als je thuis komt zijn jullie alweer aan een uitrustvakantie toe!!!!!(lol)
    Geniet nog van de laatste dagen.
    Groeten van ons.