Van Kununura, via de Bungle Bungles naar de Gibb R - Reisverslag uit Sydney, Australië van Familie - WaarBenJij.nu Van Kununura, via de Bungle Bungles naar de Gibb R - Reisverslag uit Sydney, Australië van Familie - WaarBenJij.nu

Van Kununura, via de Bungle Bungles naar de Gibb R

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Familie

25 September 2009 | Australië, Sydney

maandag 21 september. We zijn vroeg wakker, want het is om 5 uur al licht en om 6 uur 's avond pikke donker. We gaan eerst lekker zwemmen, want als het donker is mag er op deze camping niet meer gezwommen worden. Na het ontbijt gaan we naar de winkel om voorraad in te slaan en naar Internet kiosk om ons verhaal op internet te zetten. Rond het middaguur zijn we naar Kelly's Knob gereden om een mooi uitzicht over Kununura en omgeving. Toen weer terug naar de camping voor het was en nog wat meer zwemmen en eten vroeg want om 4 uur vertrekken we voor een wandeling in Mirimar NP, de zogenaamde Hidden Valley. Een prachtige tocht tussen bijzondere rotsen, waar we ook nog een kangaroo zien, tegen zonsondergang zijn we op het uitkijk punt met prachtige uitzichten, dat betekend wel teruglopen in het donker.

dinsdag 22 september. Weer vroeg uit de veren er wacht ons een lange rit naar Purnulu NP, te beginnen met 250 km op de snelweg en daarna nog 60 km op een onverharde weg, met hier en daar een rivier doorwading. Hier staan we op de Kurrajong camp site, hier alleen een bush toilet en een waterkraan. We zetten de tent op en gaan op 7 uur alweer naar bed.

woensdag 23 septeber. Om vijf uur wakker en om half zes in de auto onderweg naar Cathedral Gorge, onderweg eten we onze boterhammen op. Hier lopen we door een kloof met aan het eind een half open grot, en daarna nog wandeling naar Piccaninny uitkijkpunt. Rond het middag uur maken we op de camping wat schaduw met het dekzijl en rusten wat uit. 's Middags gebruiken de kraan en de vulslang van de auto om Gwen en Joy op het heetst van de dag met een douche wat af te koelen. Om drie uur gaan we voor een wandeling in Echidna Chasm, dit is een met palmen gevulde kloof die steeds smaller word en uiteindelij nog maar een meter breed is. Op de terugweg zien in de avond schemer nog een paar kangaroos de weg oversteken. Om half negen ligt iedereen weer op een oor.

donderdag 24 september. Weer om vijf uur wakker, de tent afbreken en om half 8 op weg naar de volgende bestemming, Home Valley Station. Weer 60 km onverhard om het park uit te komen, na 2 uur hobbelen is het aangenaam om weer eens over asfalt te rijden. En na vier uur rijden draaien we de Gibb River Road alweer op. Voor voor de zekerheid rijden we naar El Questro heen en terug om de tank vol te gooien, want de volgende mogelijkheid is pas weer over 350 km. Om half vier komen we op Home Valley station aan, prachtig groen, met speeltuin, zwembad en zeer goed verzorgde douche gelegenheden. Snel de tent weer opgezet en we maken nasi met kangeroo vlees.

vrijdag 25 september. Toch weer op tijd eruit, want vandaag doen we een excursie over het terrein van Home Valley Station. Onze tour guide blijkt de manager van het "Station", deze vertelt ons dat ze naast de veehouderij, de camping ook een opleiding voor de inheemse bevolking verzorgen. Het gigantisch groot, het terrein grenst aan 120 km van de Gibb River Road, hun gebied is een inspiratie geweest voor de film Australia en een paar gedeeltes van de film zijn hier ook opgenomen. Onderweg worden we voorzien van koud water, muffins, fris en tevens mogen we proeven van de vruchten van de typsiche Boab boom. De middag gebruiken we om de was te doen, te relaxen bij het zwembad en een verslag te maken van onze reis.

• 25 September 2009 - 10:46

Aart En Foppie:

GEWELDIG!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 26 September 2009 - 07:32

T T En T:

Hoera nou ben je echt jarig
    Ed van Harte Gefeliciteerd
    We nemen er een borrel op
    Het ziet er bij jullie prima uit,geniet er nog maar lekker van.

Groetjes T T en T

• 26 September 2009 - 14:30

Yolanda En De Mannen:

Wat een avontuur allemaal, en een super gave omgeving, heeey Martin, volgens mij sjou je je een bult met Joy op je rug ze heeft een aardig gewicht dacht ik zo, en ja het is niet anders een wandelwagentje komt daar niet vooruit hihihi veel plezier!!!! groetsels

• 27 September 2009 - 05:06

Fons, Ingrid En Kids:

Hallo alle zeven,
    jullie gaan als een speer. Super. Verhaal van Britz komt ons bekend in de oren.
    Nog heel veel plezier.
    (je weet wel.. van de camping in Howard Springs)

• 27 September 2009 - 17:53

Pa En Ma :

Leuke verhalen om te lezen,namens Frank bedankt voor het cadeau. En Ed ook nog van harte Gefeliciteerd met je ... verjaardag. Geniet er nog maar lekker van het is zo weer voorbij. Groetjes Pa en Ma Peertjes

• 27 September 2009 - 20:08

Astrid:

Dat vakantie vieren van jullie ziet er aantrekkelijk uit, dus.... vertrek ik ook naar de andere kant van de wereld!
    Geniet lekker van de reis zuidwaards.... dat zijn wij ook van plan.
    Groetjes voor jullie alle 7 van Astrid

• 28 September 2009 - 03:11

Rita De Graaf:

Hoe vindt je de Australische zons ondergang? En die mooie blauwe lucht?
    Zijn jullie al een slang tegen gekomen.
    Nou geniet en tot hoors.

• 28 September 2009 - 12:19

Sandra En Walter:

Al lezend komt onze reis ook weer boven borrelen al doen jullie een aantal andere sights aan.
    Het ziet er allemaal heel gezellig uit op de foto's. We kijken uit naar jullie volgende verslag.

• 30 September 2009 - 05:34

Mirjam+chris+corné:

Geweldig gaaf zeg!! Ik heb hier een zeer jaloerse man zitten!!!
    Geniet er nog even van zou ik zeggen!
    En meer foto's zijn zeer welkom!! Zo een mooi land!!!

• 30 September 2009 - 08:43

Sylvia:

Wat is het daar mooi! wat leuk om jullie verhaal te lezen. Geniet er nog maar lekker van.
    Enne: maak je over je werk maar niet druk Astrid. je staat op 105%!!!