Van Home Valley Station naar Broome - Reisverslag uit Sydney, Australië van Familie - WaarBenJij.nu Van Home Valley Station naar Broome - Reisverslag uit Sydney, Australië van Familie - WaarBenJij.nu

Van Home Valley Station naar Broome

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Familie

30 September 2009 | Australië, Sydney

zaterdag 26 september. Om vijf uur is de is de zon en gaan we uit ons bed, we reizen vandaag een flink stuk over de Gibb River road naar Mt Barnett Roadhouse. Maar eerst ontbijten en zingen voor Edwin, want die is jarig vandaag, als cadeau een Lonely Planet van Australie. We rijden over de Gibb River road en even voor de eind bestemming slaan we af naar Barnett River gorge, dit is 3km offroad voor gevorderden. De rivier staat droog, maar is wel mooi om te zien, toch gaan we snel verder naar het Roadhouse. Hier regelen we de camping bij Manning gorge, deze ligt 7km achter het roadhouse, een camping enkel met basis faciliteiten, een toilet een douche. Na het opzetten van de tent gaan we zwemmen in de rivier, heerlijk warm water. Hier ontmoeten we Sander en Kees twee Nederlands die samen in drie maandem Australie rondgaan op de motor. Met het avondeten is er kampvuur en gitaar muziek van een reisgezelschap dat met een 4wd bus vlak naast ons in neergestreken. Helaas blijkt er bij de douche naast licht ook geen water meer te zijn.

zondag 27 september. Kwart over vijf zijn we wakker en maken we ons weer klaar voor vertrek, belangrijk is nu ook dat we de diesel tank volgooien, want het duur nog wel weer even voordat we een volgend bezine station tegenkomen. Vandaag rijden we naar Windjana gorge, vlak voor aankomst eten we nog een ijsje bij de Lennard River Bridge Snackstop. Rond half drie zijn we op de camping en gaan de tent opzetten. Dan beginnen we aan een wandeling naar Windjana gorge. Dit is een kloof met een riviertje, zandstrandjes, stijle rotswanden en veel zoetwater krokodillen, deze zouden niet gevaarlijk moeten zijn voor mensen, maar voorzichtigheid blijft geboden. We kunnen niet de hele wandeling maken, want we moeten voor zonsondergang weer uit de kloof zijn. Bij terugkomst op de camping staat Gwen oog in oog met een kangaroo, beide schrikken zich een hoedje. Als we ons klaar maken voor de nacht ontdekken we een groene boomkikker, bij nadere inspectie van de stortbak blijken er nog negen in te zitten.

maandag 28 september. Half zes opstaan, ontbijten en douchen, vandaag vetrekken we naar Fitzroy Crossing en onderweg bezoeken we Tunnel creek. Eerst moet je hier door een grot, waarbij je bij het licht van een zaklamp door het water heen moet lopen, daarna kom je bij een riviertje. Daarna vervolgen we onze weg over het laatste stukje Gibb River road. Na zoveel dagen op de Gibb River road is rijden op asfalt toch wel erg comfortabel. De lokale supermakrt is afgebrand, maar de vervangende winkel is niet open, het blijkt Queens Birthday te zijn. Op camping wordt door de mannen de tenten op gezet en de damen nemen een duik in het zwembad, met ijskoud water.

dinsdag 29 september. Half zes het gebruikelijke ritueel, want vandaag vertrekken we naar Broome, een rit van 400km. We gaan hier naar een camping bij Cable Beach. Na het reserveren van een plekje op de camping gaan we uitgebreid shoppen bij de Woolmart. Na het opzetten van de tenten nemen we een duik in het zwembad om de laatste restjes rood stof eraf te spoelen. Deze keer kunnen we ons eten klaar maken in de camp kitchen bij onze tent, het is er knap druk.

woensdag 30 september. Vandaag slapen we uit, we gaan er om 7 uur uit. We gaan naar de vuurtoren op Gantheaume point, hier zijn mooie rotsformaties met beukende golven en een mooi uitzicht op het strand van Cable Beach. Vervolgens draaien we door naar het China town in Broome en eten fish en chips, met als toetje ijsjes uit de Coles supermarkt. Terug op de camping gaan wel om half vijf naar het strand voor de zonsondergang.

• 30 September 2009 - 13:23

Jankees:

Hee Martin en Familie, Zat net vanmiddag over jullie te praten. Wat een bofferds jullie wel zijn. Is mooi daar he het klinkt allemaal wel heel relaxed hoor.
    Veel plezier Jankees

• 30 September 2009 - 14:38

Aart En Foppie:

Het is wel erg vroeg op hé???
    Maar dan zien jullie ook wel wat!
    Wat een geweldige ervaring lijkt ons dit!!!!!
    Groetjes vanuit een koud, regenachtig en winderig Krimpen a/d/ Lek

• 30 September 2009 - 15:59

Ledo:

Edwin, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Allemaal nog veel plezier in Australie.
    Gr Ledo

• 01 Oktober 2009 - 08:54

Sylvia:

Jeetje Astrid, wat ziet het er allemaal prachtig uit! Ik ben erg benieuwd naar al je verhalen (en je fotoboek ;-)

• 01 Oktober 2009 - 16:42

Yvonne Van Wijngaard:

Hoi Astrid, Martin, kinderen, broer en ouders. eindelijk tijd om te kijken hoe het jullie vergaat. Leuke foto's. Avontuurlijke reis. Je hoeft bij thuiskomst niet zo vroeg op kantoor te zijn hoor. Veel plezier nog! Yvonne

• 01 Oktober 2009 - 17:18

Jacqueline & Ismay:

Hoi,
    Zo te lezen vermaken jullie je prima. Ismay vindt dat jullie wel erg veel wandelen! hahaha!
    Durfden de meiden hier de kikkers te vangen net als thuis? Nog veel plezier en dikke kus voor de meiden.

• 02 Oktober 2009 - 09:46

T T En T:

Leuke foto's jullie hebben al een hoop beleefd fijn dat alles goed gaat.
    Hier is het regen echt herfst.
    Alles gaat prima hier.

Groetjes Ton Tineke Tobias

• 02 Oktober 2009 - 18:44

Fam Clausing:

Leuk om jullie verhalen te lezen! Wat een geweldige reis he? Hoe vinden je (schoon)ouders het???
    Het is nog erg warm daar geloof ik. Momenteel ca 18 graden in Perth, maar dat duurt nog even voor jullie daar zijn. Misschien al wildflowers op de weg daar naar toe? Nu op naar Exmouth? We hopen dat het daar ook nog mooi weer is en vooral dat het water lekker warm is want dan is het net het paradijs... We lezen het wel! Veel plezier nog!

• 03 Oktober 2009 - 08:56

Pa En Ma:

Hallo allemaal
    Hier is alles oke, de klusjes zijn door pa allemaal gedaan,verder nog veel reis plezier. groetjes Pa en Ma

• 04 Oktober 2009 - 12:24

Ronald En Evelyn:

Wat super gaaf zeg!
    Wat maken jullie veel mee. We zijn erg benieuwd naar de foto's. Geniet van de vakantie.

Groetjes uit een koud en nat 7Huizen

• 05 Oktober 2009 - 10:32

Yolanda En De Mannen:

Hoi hoi, hier zijn we weer, wat een avontuur allemaal, vroeg op en langs mooie gebieden reiden geweldig hoor, en wel heel grappig hoor die boom kikkers, nog veel avontuur en belevenissen groetsels