Back home - Reisverslag uit Cairns, Australië van Familie - WaarBenJij.nu Back home - Reisverslag uit Cairns, Australië van Familie - WaarBenJij.nu

Back home

Blijf op de hoogte en volg Familie

04 Augustus 2012 | Australië, Cairns

Donderdag met de Scenic Rail naar Kuranda, een toeristische plaats hoog in de bergen bij Cairns. Eerst met de auto naar het dalstation van de Skyrail, hier komen we later vandaag weer aan. We worden opgehaald door de shuttle bus, deze brengt ons naar het treinstation. Twee felgekleurde diesellocomotieven trekken een lange rij wagons voort, wij zitten in wagon 11 bijna aan het eind. Onderweg stop de trein bij een station, waar we mooi zicht hebben op de Barron Waterfall. Bij de mooie stukken rijdt de trein extra langzaam, zodat iedereen het kan zien en fotograferen. Boven aangekomen wandelen we langs de rivier, door de jungle naar het plaatsje Kuranda. Hier kijken we eventjes rond bij de souvenirwinkels en gaan dan snel door naar de Koala Gardens, een kleine dierentuin, met wombats, kangaroo's, wat slangen, zoet water krokodillen en natuurlijk Koala's. Hiermee gaan we op de foto. Dan is het alweer tijd om terug te gaan naar de kabelbaan, die ons terug naar beneden brengt. Onderweg stappen we nog twee keer uit om mooie uitzichtpunten te kunnen bekijken.

Vrijdag is een relaxdag. Opa en oma zetten we af bij de Botanic Gardens in Cairns en de rest gaat door, nog een keertje naar The Lagoon. Het water lijkt deze maal zowaar iets warmer dan de vorige keer en we gaan lekker zwemmen en zonnen. Na een indrukwekkend bezoek aan de botanische tuin komen opa en oma naar het zwembad gewandeld, waar zij ook nog even lekker lui in de zon kunnen liggen. Zo zit de dag erop en gaan we terug naar de camping. Na het eten doen we nog een potje Skip Bo en dan is het alweer tijd voor bed.

Zaterdag, vandaag moeten we de auto terug brengen naar de verhuur, inclusief alle kampeerspullen. Na het ontbijt breken we de boel, maken de auto schoon van binnen en buiten en vullen de auto's. Onze bagage brengen we over naar twee cabins, die we gehuurd hebben voor de laatste nacht. Martin en Edwin brengen de auto's terug naar Britz, de verhuurmaatschappij en nemen de taxi terug naar de camping. Ons avontuur zit er nu bijna op, we rusten nog wat aan de rand van het zwembad op de camping. We schrijven nog een laatste update voor de site en gaan zo de koffers vullen en wegen voor morgen.

Zondag zal om 7.45 uur de taxi op ons staan te wachten om ons naar het vliegveld te brengen en hier moeten we met de vlucht van 11.25 uur te vertrekken. Als het verder volgens plan verloopt landen we maandag ochtend om 07.10 uur op Schiphol.

• 04 Augustus 2012 - 18:15

Tante Foppie:

Jullie hebben weer hele mooie dingen gezien zeg!!!!!!!
    Prachtige foto's!!!!!!!!!!!!!!!!!

Goeie reis terug!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

xxxxjes tante Foppie en oom Aart

• 05 Augustus 2012 - 11:17

Ronald En Evelyn:

Goh wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt. Peje af hoor!
    We hebben genoten van jullie reis verslagen en helaas het gaat allemaalzo snel voorbij.
    Nou goede reis terug en tot snel.
    Familie Luijtjes