De eerste week - Reisverslag uit Laura, Australië van Familie - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Laura, Australië van Familie - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Martin & Edwin

Blijf op de hoogte en volg Familie

20 Juli 2012 | Australië, Laura

Na een vlucht van ruim zeven uur kwamen we aan op Cairns Airport. Na het verzamelen van de koffers en de douane formaliteiten hebben we een taxi genomen naar het verhuur bedrijf. De auto's waren nog niet klaar en om elf uur konden we pas gaan rijden, toen moesten we nog twee tenten gaan kopen, want de
bijgeleverde tenten voldeden niet. Daarna met de tenten retour naar Britz en we kregen de kosten vergoed.

Op naar de supermarkt om boodschappen te doen en daarna lekkere hamburgers bij Hungry Jacks. Daarna naar de camping Cool Waters, waar we een mooie plek naast het zwembad kregen. Na het opzetten van de tenten even lekker zwemmen, wat boterhammen eten en lekker naar bed.

Zondag uitgeslapen tot negen uur en
ontbijt in de camp kitchen. Daarna de spullen uitpakken en hergrouperen. Ook de de zwemspullen klaarzetten en alvast brood smeren voor de volgende ochtend. 's Avonds was er onbeperkt pizza eten inclusief live muziek in de camp kitchen. Vroeg naar bed, want de volden ochtend om zes uur op voor de snorkel en duiktour naar het Great Barrier reef.

Een mooie grote boot met zo'n honderd opvarenden vaarden we over een ietwat ruige zee, naar onze eerste locatie. Edwin ging duiken en Astrid en Martin deden een proefduik. Het is een mooie ervaring en je ziet diverse kleurige vissen en mooi koraal. De duikers hebben de mogelijkheid gehad om een schilpad te aaien. Daarna nog even snorkelen met Gwen en Joy. 's Middags kregen we een buffet met salades en wat barbeque voedsel.

Vervolgens zijn we naar de tweede lokatie gevaren ook daar ging Edwin duiken en de rest is gaan snorkelen. Hier zag Edwin onder andere een tweetal haaien. Ondanks de ruige zee hebben we toch kunnen genieten van de prachtige onderwater wereld. Onderweg terug naar de haven was er live muziek en lekkeren koude wijn.

Dinsdag zeven uur opgestaan en de tent afgebroken, de auto's geladen en daarna ontbijt. Om elf uur weggereden naar de supermarkt om nog wat inkopen te doen. Om vervolgens via de kustroute met mooie uitzichtpunten en stranden naar Port Douglas te rijden. Daar kwamen we kwamen we om twee uur aan en hebben de tenten weer opgezet. Daarna zwemmen in de pool en een wasje draaien, lekker gegeten in de camp kitchen, biertje, slapen.

Woensdag zeven uur opgestaan en na het ontbijt om half elf vertrokken richting richting Daintree National Park. Net voor de Ferry ging er een oranje lampje branden, water in het brandstof filter. Na contact met Britz en de garage en wat technisch handelingen konden we weer verder. Bij het info centre een mooie wandeling door tropisch regenwoud inclusief uitleg over de diverse bomen en planten. Daarna naar Long White Beach gereden bij Cow Bay, een bijzonder mooi strand met palmen. Daarna weer terug naar de campling.

Donderdag wederom vroeg opstaan tenten afbreken, ontbijten en rijden. Naar de supermarkt voor wat inkopen en we konden op weg naar Cape Tribulation. Daar wederom witte stranden met palmbomen. Bij Cape Tribulation houdt het asfalt op
en gingen we verder over gravel roads. Met name de Bloomfield Track, met stijle hellingen (1/3) door het regenwoud. Vervolgens aangekomen bij Home Rule Rainforest Lodge camping. Deze heeft betere tijden gekend en we hebben daar toch maar een enkele nacht te blijven en een cabin te huren. Dat was maar goed, want 's nachts regende het behoorlijk.

Vrijdag half tien vertrokken richting Cook Town, deels onverhard een mooie route door bos met vergezichten. In Cook Town bij de baai rondgewandeld, getankt en boodschappen gedaan. Daarna vertrokken richting Laura via de Battlecamp Road een gravel met hier en daar een rivier doorwading. Om half vier arriveren we op de camping.

• 20 Juli 2012 - 14:54

TTT:

Fijn om weer wat van jullie te horen,ales gaat goed hier,geniet er lekker van.

TTT

• 20 Juli 2012 - 16:29

Tante Foppie En Oom :

Jullie hebben alweer hele mooie dingen gezien zeg!!!!!!!
    Veel plezier verder!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 23 Juli 2012 - 19:45

Astrid H:

Hallo 7 downunder,
    Wat leuk om zo te kunnen lezen wat voor avonturen jullie allemaal beleven. De foto's tonen wel hoeveel moois jullie al gezien hebben. Geniet met z'n allen van de "Trip to the Tip"!
    Groetjes uit zomers Nederland van Astrid

• 24 Juli 2012 - 09:50

Jomardu:

Hi mate's
    Leuk jullie verslag te lezen,ziet er allemaal weer stoer uit daar.
    We zullen jullie blijven volgen via dit verslag.
    Geniet van jullie mooie reis.
    Groeten uit het verre zeeland.

Jomardu.